Diskuse

Příspěvků : 1 237 - Diskuse

  1. Zbyněk Klíč : 15.8.2005 v 12.01

    Dobrý den, rád bych se Vás jako konzervativců rád zeptal, jaký je Váš názor na soutěže typu BigBrother, Vyvolení apod. Já osobně to považuji za mor této společnosti, ale zajímaly by mě i Vaše názory. Díky.
    Zbyněk Klíč

  2. Roman Joch : 9.8.2005 v 16.30

    Mate naprostou pravdu. Na platnost me obecne argumentace to vsak vliv nemelo, doufam.
    Diky a s pozdravem,
    RJ

  3. Zdeněk Táfl : 10.7.2005 v 12.07

    Ve vaší knihovně OI nenacházím knihu, která je pro mě jakousi biblí amerického konzervatismu a zdroj politických informací od II. světové války dodnes. Měla by se u nás uvést ve zámost, snad i přeložit do češtiny:
    Ann Coulter:
    TREASON – Liberal Treachery from the Cold War to the War on Terrorism (2003, Crown Forum, New York, N.Y. – http://www.randomhouse.com ISBN 1-4000-5030-8

    C

    Copyright

  4. jitka : 7.7.2005 v 10.42

    je smutné, že našim poslancům jde o hlasy voličů více, jak o právo
    je k pláči, že slušní občané toto musí od premiéra poslouchat
    je ještě horší, že není koho v příštích volbách volit !!!

  5. Jiří Klíma : 28.6.2005 v 21.44

    to fraser: Kdo je kandidátem na českého krále? Rád bych na ten post kandidoval. Nemohl byste mi prozradit jaké požadavky musím splnit abych se jím mohl stát? Díky

    PS: Abyste si nemyslel, nechci být žádným absolutním monarchou. Panoval bych jako osvícený král podřízený pevně dané konstituci. Pokud tedy máte nějaké konexe, byl bych velice rád, pokud byste se o mém zájmu o tento post zmínil. Ještě jednou děkuji.

  6. Petr Weiss : 28.6.2005 v 20.45

    Gratuluju, ze všech českých think-tanků máte asi nejlepší design.

  7. Martin Horák : 28.6.2005 v 18.53

    Dovolím si oponovat: vládu bude vždy ustanovovat parlament a tudíž tam budou strany parlamentní. Pokud se tam má nějaká dnes neprlamentní strana dostat, musí se tedy nejprve státi parlamentní. V opačném případě zůstane jen u příslibu, neboť fakticky nebude dělat politikou ani konzervativní ani křesťanskou, protože nebude dělat vůbec žádnou. Nyní mám 2 otázky: jak velikou pravděpodobnost má podle vás Koruna česká, že se dostane do prlamentu?

  8. Martin Kříž : 21.6.2005 v 16.40

    přečetl jsem si Váš příspěvek několikrát a mám dojem, že se nijak nevylučuje s tím, co jsem napsal. Je jistě možné mít silnou negativní indicii, jak říkáte. Ale to není jistota: jistá je jenom existence smrti a daní.
    Mějte se

  9. Mirek : 21.6.2005 v 14.46

    Velmi dobré příspěvky, děkuji. Jen k falzifikovatelnosti náboženských teorií: pominu-li logické a empirické důsledky, na základě jejichž neplatnosti by asi tyto teorie falzifikovat šly, je tu ještě metoda “silné negativní indicie”, o které jsem už v této diskusi psal. Plyne-li z nějakého faktu A, že mám či budu věřit v B, a zároveň fakt A nijak nezvyšuje pravděpodobnost existence B, pak mám silnou negativní indicii, že B neplatí – pokud nemám k dispozice žádné jiné důvody (C, D, E…), které by pravděpodobnost existence B zvyšovaly.

  10. Martin Kříž : 20.6.2005 v 15.17

    Mám tohoto autora rád. Není sice vždycky snadné prokousat se jeho myšlenkově hutnými texty, ale prakticky vždy to stojí za tu námahu.
    Odpálkovat Nietzscheho názory s tím, že to byl blázen, je dost laciné. Stejně jako zmiňovat jeho choroby ap. Soustředit se na vlastní myšlenky je jistě mnohem užitečnější.
    To zabití Boha je myšleno doslovně i metaforicky zároveň. Nietzsche pohlíží na křesťanství jako na lež. Bůh má reálnou existenci pouze v hlavách jednotlivých lidí, a jestliže ho tedy Nietzsche/Zarathustra ze své mysli vypudil, vlastně ho tím “zabil”. Jeho postoj ke křesťanům dobře vyjadřuje následující výňatek z knihy Tak pravil Zarathustra (jinak vynikající básnicko-filosofický spis):
    “Chcete ještě dostávat plat vy ctnostní! Chcete odměnu za ctnost a nebe za vezdejší žití a věčnost za svůj dnešek.
    A teď se na mne hněváte, že hlásám: není dozorčího nad odměnou a výplatou? A věru, ani nehlásám, že ctnost je sama sobě odměnou.
    (…)
    Milujete svou ctnost jako matka miluje své dítě; ale kdo kdy slyšel, že matka za svou lásku chce plat?”

    Nietzsche byl ale jen malou částí mého příspěvku. Hlavně jsem srovnával slepou víru v abstraktního spasitele a víru ve vědu, která je občas i schopna uznat své omyly a hlavně se v rámci lidských možností a relativně objektivními prostředky snaží poznat svět, ve kterém žijeme. Já jsem zastáncem druhého směru, toť vše.

    Argument, že máte s Bohem osobní vztah je velmi chabý. Já jsem měl asi do desíti let blízký vztah s Ježíškem. Dokonce jsem mu jednou za rok psal dopisy. Stejně tak různě duševně nemocní lidé mají vztah k rozličným “bytostem” a jevům, což však asi nedokládá jejich existenci. Hold někdo si posílá zprávy s mimozemšťany, někdo slyší nabádavé hlasy a někdo má vztah s Bohem.

    Kdybych si mohl vybrat, tak bych z čistě pragmatického hlediska také věřil v Boha. Lépe se žije, život má smysl a člověk naději. Je dokázáno, že věřící lidé žijí déle, jsou méně nemocní, trpí méně depresemi… Jenže já si vybrat nemůžu – ono to totiž nefunguje, pokud na to opravdu nevěříte (placebo efekt). Blahoslavení chudí duchem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nabídka publikací

Newsletter

Chcete být pravidelně informováni o akcích Občanského institutu?