Občanský institut si Vás dovoluje pozvat na tradiční výroční seminář v Krkonoších na Erlebachově boudě (v oblasti Krkonošského národního parku nedaleko Špindlerova Mlýna), který bude tentokrát věnovaný tématu “Svět čtyři roky po 11. září”. Akce se koná ve dnech 13. – 15. října 2005. Předběžné přihlášky (jméno, příjmení, věk, povolání) můžete zasílat na elektronickou adresu rodina@obcinst.cz. Účastnický poplatek 400,- Kč. Strava a ubytování zajištěno, nápoje si hradí účastníci.
Program semináře:
Čtvrtek 13.10.
příjezd účastníků, ubytování
18:00 večeře
20:00 Dan Drápal: Kořeny evropského zaujetí Orientem; konverze Evropanů k islámu?
Pátek 14.10.
08:00 snídaně
09:00 Roman Joch: Západní civilizace a její nepřátelé
11:00 Michal Semín: Jsme-li ve válce, jaké jsou její skutečné fronty?
13:00 oběd
14:00 Jiří Fuchs: Filosofické rozjímání nad terorismem
16:00 Vojtěch Belling: Ideologie politické korektnosti a západní kultura
18:00 večeře
19:30 Jiří Schneider: Češi a islám – první střety a vzájemná potýkání v ČR
21:00 koncert Distance
Sobota 15.10.
08:00 snídaně
09:00 Michaela Freiová: Křesťanské obrození Evropy a jeho zdroje
11:00 Roman Joch: Západní civ. a její nepřátelé – causa Václav Bělohradský
13:00 oběd
14:00 Pavel Barša: Islám a islamismus v současné Evropě
16:00 přednášející a téma budou upřesněni, eventuálně volný čas
18:00 večeře
Neděle 16.10.
08:00 snídaně
odjezd účastníků
Žádáme všechny zájemce o potvrzení účasti na adrese rodina@obcinst.cz či telefonicky na čísle (+420) 224 923 563.
Čtvrtek 13.10.
příjezd účastníků, ubytování
18:00 večeře
20:00 Dan Drápal: Kořeny evropského zaujetí Orientem; konverze Evropanů k islámu?
Pátek 14.10.
08:00 snídaně
09:00 Roman Joch: Západní civilizace a její nepřátelé
10:30 Michal Semín: Jsme-li ve válce, jaké jsou její skutečné fronty?
12:00 oběd
13:30 Jiří Fuchs: Filosofické rozjímání nad terorismem
15:00 Vojtěch Belling: Ideologie politické korektnosti a západní kultura
16:30 volno
18:00 večeře
19:30 Jiří Schneider: Češi a islám – první střety a vzájemná potýkání v ČR
21:00 koncert Distance
Sobota 15.10.
08:00 snídaně
09:00 Michaela Freiová: Křesťanské obrození Evropy a jeho zdroje
10:30 Roman Joch: Západní civ. a její nepřátelé – causa Václav Bělohradský
12:00 oběd
13:30 Pavel Barša: Islám a islamismus v současné Evropě
15:00 Jaroslav Bublinec: Moslimovia na Západe – oxymoron?
16:30 volno
18:00 večeře
Neděle 16.10.
08:00 snídaně
odjezd účastníků
Za normálních okolností nemám potřebu komentovat cokoli, co dělají lidé jiných přesvědčení, pokud tím ovšem neovlivňují můj život. Je spousta náboženství, která se nesnaží ovlivňovat můj život, o mnohých ani nevím, že existují. Oni neohrožují mě a já neohrožuji je. Můj život se ale snaží ovlivňovat někteří křesťané (prostřednictvím KDU-ČSL, která zasahuje do občanských záležitostí státu), a můj život se začínají snažit ovlivňovat také někteří muslimové (prostřednictvím výhružek a terorismu).
Jestliže jsem se doposud alespoň trošku snažila myslet si, že je to náboženské zanícení (tedy “nemoc”, za kterou nemůžou), co vede některé muslimy ke „svaté válce“ proti jinověrcům (i když to nepovažuji za legitimní důvod ani k pohrdání, natož k nenávisti, tím méně k násilí vůči ostatním), dnešní výrok onoho potentáta mě definitivně vyvedl z omylu. Jde o moc, o nic jiného. Víra se nedá namlátit do lidí násilím, i když se o to občas některá církev nebo jiná organizace na ideologickém základě snaží. Konvertovat k víře pod pohrůžkou násilí je stejný nesmysl jako milovat někoho pod pohrůžkou násilí. Násilník si může vynutit sex, ale nevynutí si lásku. Stejně tak teroristé si mohou vynutit náš život, ale nevynutí si naši víru. Vymýváním mozků se o to sice některé „církve“ (obecně) pokoušejí, ale jejich nejlepším dosažitelným výsledkem může být zase jen nenávist k jinověrcům, nikoli víra.
Prostě si myslím, že člověk konvertovat k víře nemůže, a to z úplně stejných důvodů jako běloch nemůže konvertovat k černochům. Může sice říkat, že je černoch, může všude hlásat, že černoši jsou lepší, může si dokonce sám o sobě myslet, že je černoch, ale černochem stejně nikdy nebude. Je s podivem, že onen potentát je ochoten se s takovou „konverzí k víře“ spokojit, a klidně to na sebe prozradí před svými souvěrci…
Jestli skutečně existuje nějaká muslimská víra, která odmítá opovržení až násilí vůči jinověrcům (jakože si myslím, že neexistuje, protože jako každé monoteistické náboženství je právě na tom postavena), dělají jí takovíto lidé svými absurdními výroky jenom medvědí službu. Kdybych byla věřící muslim, tak bych se od takových lidí viditelně distancovala, nebo bych se aspoň snažila uvážit, co mi tím vlastně říkají, a jestli stojí za to to poslouchat. Někteří potentáti schovávající se za islám mají vůbec zajímavé teorie o tom, jak dosáhnout moci nad světem. Další z nich zase řekl, že muslimové nemusejí používat násilí, protože nad námi („Západem“) zvítězí dělohami svých žen… Je to sice možné a možná i pravděpodobné, ale říct to takhle na plnou hubu taky o něčem svědčí. Že si tito ctihodní samci svých žen neváží, na nic se jich neptají, a vnucují jim svoji vůli, je celkem zřejmé. A že se k „nevěřícím psům“ nebudou chovat lépe, než jak se chovají ke svým ženám, je ještě zřejmější.
Zatím jakákoli „generální výzva“ ke konverzi jinověrců k jakékoli víře nebo k jakékoli ideologii vždycky skončila násilím, pokud jím už nezačala. Jakákoli výzva ke konverzi k ideologii pod pohrůžkou násilí je vlastně už sama o sobě násilím a důkazem, že o ideologii nejde… Mohu se podřídit rituálům islámu pod pohrůžkou sankcí, stejně jako jsem se podřídila rituálům komunismu pod pohrůžkou sankcí, a stejně jako se podřizuji rituálům katolických svátků pod tlakem společenského klimatu, ale věřící muslim, stejně jako přesvědčený komunista nebo přesvědčený katolík, ze mě prostě nikdy nebude. Mohou se lidé v Indonézii nechávat přibíjet na kříž jako Kristus a modlit se v katolickém kostele, stejně to bude pořád ta jejich víra a ne křesťanství, jen bude praktikována prostřednictvím jiných rituálů a s jinými rekvizitami. Stejně tak já oslavím Vánoce pod ozdobeným stromkem, zazpívám si koledy a obdivně si prohlédnu mechanické betlémy vystavené v kostelích (protože ignorovat Vánoce u nás prostě nelze a rozčilovat se nad tím je zbytečné), ale nebudou mít nikdy nic společného s mým přesvědčením.
Když mě loupežník v lese vyzve, abych mu dala peníze nebo život, mám na vybranou, protože to jde – všechny prachy mu dát můžu. Když mě ale vyzve, abych konvertovala k jeho víře nebo život, na vybranou nemám, protože to nejde.
Onen potentát svým výrokem dokazuje buď, že je pouhopouhý loupežník, kterému se zalíbilo strašit svět, a přitom sám neví, co je víra, nebo tím dokazuje, že vědomě zneužívá své víry k páchání násilí, což je ještě horší vizitka. V každém případě je to člověk, který je nebezpečný všem, a muslimům zvlášť, protože podněcuje nenávist světa vůči nim i nenávist jich samých vůči světu, jestliže mu uvěří.