Od nového školního roku musejí mít francouzští maturanti ke zkoušce dospělosti nastudováno řadu nových témat. Kapitoly „Co je ženské a co mužské” a „Převzít kontrolu nad svým sexuálním životem společně a odpovědně” tvoří přibližně třetinu celoročních osnov studentů, jejichž hlavním předmětem nejsou přírodní vědy; u přírodovědně zaměřených uchazečů jsou součástí širšího programu. Studenti se tak například dozví, že anatomické a fyziologické rozdíly mezi mužským a ženským mozkem způsobené vlivem pohlavních hormonů nejsou o nic významnější než rozdíly mezi jednotlivci stejného pohlaví, každý se může stát mužem, ženou či jiným “genderem” dle své vůle, sexuální identita je věcí volby, která vůbec nesouvisí s biologickým pohlavím atd. Jako vzor jsou uváděny některé tradiční domorodé společnosti, které vynalezly „třetí pohlaví”, například polynéské „fa´afafine,” kteří se rodí jako muži, ale jsou vychováváni jako ženy, a mohou žít se ženou nebo s mužem, aniž by byli pokládáni za homosexuály.
Socialistická dělnická strana (PSOE) premiéra Pedra Sáncheze utrpěla v komunálních a regionálních volbách ve Španělsku těžké ztráty a konzervativní Lidová strana (PP) ovládla řadu klíčových...