Diskuse

Příspěvků : 1 237 - Diskuse

  1. Martin Horák : 29.4.2005 v 15.17

    Mohu vědět, pane Slačálku, jak vy si představujete praktické vynucení toho, aby nebyly války ? Zvláště by mě zajímalo, jak dokážete, aby zálusk na ně přešel například Čínu či Severní Koreu ?

  2. Ondřej Slačálek : 29.4.2005 v 10.44

    Ten rozdíl mezi námi je ale v tom, že nepožadujeme legislativní nastolení anarchismu. Ten jen propagujeme, snažíme se prakticky vynutit věci, na kterých je myslím většinový konsensus – jako třeba, že by neměly být nacistické pochody, že by se neměly prodávat zbraně diktatárským režimům, že by neměly být války a tak…

  3. Daniel Schorm : 29.4.2005 v 8.20

    Slačálek: v duchu této logiky byste se měl zamyslet nad tím, pro kolik % obyvatel ČR je přijatelná anarchistická ideologie…:-)

  4. Ondřej Slačálek : 28.4.2005 v 23.41

    Podle dnešní MF Dnes je potrat zásadně nepřijatelný pro 3 % obyvatel ČR. Jste-li demokratická organizace a ne totalitářský spolek, neměli byste svou aktivitu za legislativní zákaz potratů přehodnotit – a pokud ne tu aktivitu, tak přinejmenším posloupnost vašich aktivit?

  5. jarda vagenknecht : 28.4.2005 v 15.08

    Souhlasím s VeselýmOslíkem.

    Terri byla sice těžce a asi i nevratně zdravotně postižená (hlavně mozek), ale byla živá.

    Doporučuji Vám navštívit pár ústavů sociální péče, kde jsou umístěni zdravotně a mentálně postižení, často na úrovni Terri tj. sami se nenajedí a nenapijí. Ovšem každý sám dýchá a také mu tluče srdce.

    Terri měla smůlu na manžela i na stát, jehož byla občanem (jako třeba Židé a ostatní “odlišní” za nacismu). Doufám, že u nás by k tomu nedošlo.

    Zabít člověka jen proto, že nevyhovuje nějakým normám, by mělo být pro každého nepřijatelné.Také já Vás pane Klímo v tomto nechápu, jak se můžete takového způsobu jednání zastávat.

    jarda

  6. Vesely Oslík : 28.4.2005 v 14.01

    Není pochyb o tom, že Teriin stav byl velmi špatný a její reakce velmi omezené. Nicméně o kóma v žádném případě nešlo.

    Že člověk reaguje na podněty, je dosti důležité, nemyslíte?

    Tady je video, kde reaguje – smíchem – na hudbu:

    http://www.terrisfight.org/media/Terri_music.rmm

    Další videa jsou na této stránce:

    http://www.terrisfight.org

    Je to člověk, který v omezené míře komunikuje s okolím – má v bdělém stavu otevřené oči, mrká, sleduje očima pohybující se světelný zdroj, poměrně často na různé podněty reaguje úsměvem nebo i hlasitým smíchem. Na opakovaný pokyn “otevři oči” otevírá oči.

    (V této konkrétní scéně s otevíráním očí je ovšem možné, že byla zmanipulována, například na ni mohli mluvit v době, kdy se normálně probouzela a ty oči by otevřela stejně. Ale nemyslím si, že to byly takto.)

  7. Jiří Klíma : 28.4.2005 v 13.12

    Pane Veselý Oslík,

    neřekl jsem, že souhlasím s odpojením Terry od vyživovací trubičky. Myslím si, že pokud byli její rodiče ochotni se o ni starat- měli dostat tu možnost. Je to jen a pouze věc rodičů- byli to jediní lidé, kterým smrt Terry mohla způsobit přímou (psychickou) bolest.

    Terry s tím neměla nic společného, protože si své umírání neuvědomovala v patřičném rozsahu (rozhodně neumírala v bolestech- pro jistotu dostávala od lékařů morfium).

    Smích Terry rozhodně nebyl reakcí na podněty, o kterých jste psal (vtip, vzpomínky z minulosti). Spíše to byla náhlá a náhodná reakce, kterou způsobila změna stereotypního stavu ve kterém se nacházela.

  8. Veselý Oslík : 28.4.2005 v 10.46

    Jiří Klíma napsal: “Terry samozřejmě byla schopna vydávat jisté zvuky. Dokonce se i omezeně pohybovat, ale rozhodně si to neuvědomovala a nemohla své chování nijak ovlivňovat.”

    Vážně si myslíte, že když se zasmála řečenému vtipu nebo připomínce nějaké hezké vzpomínky z minulosti, tak si to neuvědomovala?

    Samozřejmě, že si to uvědomovala. To je naprosto evidentní věc.

    Znám mnoho tělesně i duševně postižených lidí. Asi nikoho takto těžce, ale někteří se tomu trochu blíží. A samozřejmě žijí hodnotný život. Osobně považuji za svoji čest být přítelem některých z nich.

    Uvědomil jste si, pane Jiří Klímo, že jste vyslovil výrok, který by “vhodně” zněl snad jenom z úst velice tvrdého nacisty?

    Opravdu velmi nesnadno se mi na to hledají slova, která by nezněla urážlivě. Je to opravdu barbarství zcela mimořádně vysokého stupně (to byla nejslušnější formulace, která mě napadla).

    Několik faktů…

    Terri:

    - Byla velmi těžce tělesně i duševně postižena následkem nehody. Jako je velmi mnoho lidí a jak může být každý z nás.

    Ale:

    - Nebyla v kómatu ani ve vegetativním stavu. To je – je mi líto – jistá věc.

    - Neumírala.

    - Neměla žádnou smrtelnou nemoc.

    - Nebyla na žádných přístrojích.

    - Nepodstupovala žádnou terapii, kromě elementárních.

    - V podstatě ji jenom krmili a přebalovali.

    - Bez velkých problémů mohla jít do domácího ošetřování a její rodiče se samozřejmě nabízeli, že se o ni budou do její smrti starat.

    - Byla vyživována trubičkou zavedenou přes břišní stěnu do žaludku, tzv. sondou PEG. To je velmi jednoduchá a nenákladná věc, široce používaná pro výživu lidí, kteří nemohou polykat. Používají to milióny lidí, z nichž někteří i chodí do práce. Je to méně nákladné, než nitrožilní výživa, protože není potřeba speciální roztok. Může to provádět zaškolený člen rodiny v domácím prostředí. Principiálně se to neliší od krmení kojeneckou lahví.

    - Zabili ji tak, že ji přestali krmit a napájet nechali ji umřít žízní.

    - Zemřela velice bolestivě a bez rozumných pochybností si té bolesti byla vědoma. Odmítli k ní pustit kněze, aby nikdo nebyl svědkem jejího strašného umírání. Nakonec dostala kapku Krve Páně do úst, ale to až v posledních hodinách před smrtí, kdy již v kómatu skutečně byla.

    - Nemá to vůbec nic společného s tzv. “pasívní euthanasií”, je to spíše zanedbání péče s následkem smrti svěřené osoby. Kombinované s násilným zabráněním jiným osobám, které jí tu péči chtěly poskytnout, aby to udělaly.

    –––––––

    Pozn. k mé přezdívce: Po jistých negativních zkušenostech diskutuji na internetu pod přezdívkou, ale každému, kdo mi napíše na mail, své jméno prozradím.

  9. Jiří Klíma : 27.4.2005 v 17.51

    to Vesely Oslik: Opravdu si myslíte, že na této nahrávce je zachycen člověk schopný žít hodnotný a vědomý život? Silně o tom pochybuju. Terry samozřejmě byla schopna vydávat jisté zvuky. Dokonce se i omezeně pohybovat, ale rozhodně si to neuvědomovala a nemohla své chování nijak ovlivňovat.

  10. Vesely Oslík : 27.4.2005 v 14.47

    Když se člověk “v kómatu” směje

    Videoklip s Terri Schiavo… (cca 3 MB)

    http://www.renewamerica.us/archives/files/schiavo.wmv

    Tvrzení, že Terri byla v k=omatu je lež, která má ospravedlnit tuto nesmírně brutální justiční vraždu nevinného člověka, těžce postiženého, ale neumírajícího, myslícího, reagujícího, komunikujícího, vyžadujícího jenom minimální zdravotní péči, téměř zcela nenákaldnou.

Napsat komentář k Jiří Klíma Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nabídka publikací

Newsletter

Chcete být pravidelně informováni o akcích Občanského institutu?