Audiozáznam z prezentace knihy “O výchově křesťanského vladaře”

11.9.2009
Matyáš Zrno

Občanský institut přináší audiozáznam a fotodokumentaci z prezentace prvního českého vydání  jednoho z klíčových děl evropského humanismu, dílo Erasma Rotterdamského “O výchově křesťanského vladaře”.

Prezentace proběhla ve čtvrtek od 10.30 pod záštitou místopředsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR pana ing.Jana Kasala a za účasti předsedy ústavně-právního výboru Marka Bend a poslanců Davida kafky, Františka Laudáta a Ladislava Šustra a vládního zmocněnce pro lidská práva ing.Jana Litomiského.

Knihu představí její překladatel PhDr.Daniel Korte a do kontextu vývoje evropského politického myšlení jí zasadil MUDr. Roman Joch, ředitel OI.

Příspěvků : 15 - Audiozáznam z prezentace knihy “O výchově křesťanského vladaře”

  1. RJ : 18.9.2009 v 9.41

    Bratře Felixi, to nikoli já jsem Vás hodil do jednoho pytle s komunisty; hodil jste se tam sám. Nenapsal jsem, že jste komunista či sympatizant komunistů; napsal jsem jen, že s komunisty (a některými dalšími) sdílíte jednu charakteristiku: názor, že současný ústavní režim ČR musí být zničen. Přečtěte si někdo po sobě, co vlastně píšete: “Pokud je OI prorežimní, musí padnout s tímto režimem.”; “Ne, já jsem proti tomuto režimu. Je tak shnilý, že ho nelze napravit, je třeba ho zničit.”; “Ne. Ne. Tento režim je ve svém jádru zkažený, shnilý, a nemůže být napraven.” To jsou Vaše slova, nikoli moje. To je názor Váš – a komunistů a nacistů a islamistů a mnohých dalších.
    Mimochodem, pokud chcete zastavit potraty, nezastavíte je tak, že budete napadat těch několika málo lidí v ČR, kteří jsou rovněž proti potratům.

  2. Felix : 17.9.2009 v 13.42

    Co lze od prorežimního analytika čekat? Hodí Vás do téhož pytle s komunisty., Vašimi největšími nepřáteli. Zlobit se nemá cenu, budeme pozorovat další jejich oposiční činnost. Třeba jednou vyjde jejich seznam v nějakém Rudém právu 2, až budou podepisovat Antichartu na obranu nelegitimního režimu. Každý den je jím odsouhlaseno vybití 70 dětí. A zaprodává národ nové Moskvě.

  3. Roman J. : 16.9.2009 v 7.58

    Lukáši, proč ta hysterie? Já jsem veřejně proti potratům vystupoval, když Vy jste ještě z důvodu mladého věku ani nevěděl, co ta ohavná praktika vlastně je! Samozřejmě, že jsem loajální vůči ústavnímu režimu ČR, stejně jako jste i Vy! Nebo snad nejste??? Takže si ty patetické výlevy na mou adresu laskavě odpusťte.

    Když považuji tento ústavní režim za legitimní, mám pak za to, že o nápravu zel – z nichž největší jsou právě potraty – lze a musí se usilovat ústavními prostředky. Kdyby tento režim byl nelegitmní, pak ozbrojená rebélie proti němu by byala plně oprávněná – je toto snad Váš postoj??? Nějak jsem to z Vašich článků, knihy a názorů nevydedukoval. Ještě jednou a na rovinu, Lukáši: je podle Vás ozbrojená rebélie proti ústavnímu režimu ČR oprávěněná? (Nebojte, nebyl byste osamocen v této pozici – dostal byste se do “ctihodné” společnosti, v níž jsou už i Komunistický svaz mládeže, Dělnická strana a, …ehm, …br. Felix.)

    Mimochodem, udivuje mě Váš pathos – zvláště Vás, který tak okatě chválí Konfederaci, tedy politickou formaci založenou za explicitním účelem věčného zakonzervování lidského otroctví. Otrokářství na Jihu odmítalo respektovat nejen právo na svobodu otroků, ale i jejich právo na život (majitel směl svého otroka kdykoli beztrestně zabít), nerespektovalo jejich rodiny (majitel směl roztrhnout rodiny a oddělit manželku od manžele či děti od rodičů) a zakazovalo majitelům učit otroky číst a psát (ti uslěchtilí Jižané, jako Robert Lee, kteří učili své otroky číst, aby si mohli přečíst Bibli, tím vlastně porušovali zákony svých států!). Inu, důvod k oslavě Konfederace, viďte, Lukáši!

    Umělé potraty jsou jednoznačně nelegitimní praktikou, ale to nutně neznamená, že režim, který je toleruje, je nutně nelegiitmní. Spravedlnost si vyžaduje úsilí o zrušení této nelegitimní praktiky, ale nikoli nutně svržení režimu. Kdyby potraty byly JEDINÝM měřítkem legitimity, pak jediné legitimní režimy na světě by byly ty jako Saudská Arábie a Írán.

  4. Felix : 14.9.2009 v 20.32

    Já sice děkuji Lukášovi za náznak podpory, ale – doufám – nepotřebuji ji. Zmínka o nacionálním socialismu je nevhodná – pokud, jen pokud se Lukáš chtěl dostat na potraty. A to je vlastní téma pro OI. Ale nejsou to jen potraty. Myslím si, že OI měl za posledních 10 let, kdy i já jsem se zpytoval, habaděj možností si svůj postoj ujasnit. A zdá se, že si ho ujasnil: domnívá se, že tento režim je napravitelný, že jednou občané většinově přistoupí na jejich zákaz. Já jsem přesvědčen o dvou věcech: 1. Je to nemožné. 2. Každý den tento vražící stroj požírá další oběti. OI ve svém skleněném zámku to pozoruje a špekuluje. Podle svého vlastního vyjádření je prorežimní. Hanba. Ale je tu i mnoho dalších pekelných zel. Myslíte si, Vy OI, že občané někdy přijdou k náhledu, že veřejná pornografie je hodna nápravy? Kolik jen zničených lidských životů denně! A tak lze pokračovat dál a dál. Ale OI je prorežimní. Pro režim je požehnáním taková oposice, kterou vytváří OI. Ne. Ne. Tento režim je ve svém jádru zkažený, shnilý, a nemůže být napraven. Může být jen svržen. A OI by mohl promýšlet, čím by měl být nahrazen.

  5. Lukáš Petřík : 14.9.2009 v 18.09

    Romane, byl byste loajální k nacistickému režimu, který zabíjel tzv. méněcenné lidi? Romane, jste loajální k režimu, který legalizuje zabíjení dětí?potraty?

    Židé měli šanci aspoň se bránit-a bránili se (ve varšavském ghettu), “méněcenné národy” jako my a Poláci také. Nenarozené děti se bránit nemohou. Romane, ještě jednou: obhajujete režim, který legalizuje zabíjení dětí?

  6. Felix : 14.9.2009 v 13.11

    Ne, to jsem nevěděl. Já se musím přiznat, že jsem se k protirežimnímu postoji dostával víc než 10 let. Pokud je OI prorežimní, musí padnout s tímto režimem. Taky před rokem 89 bylo takových rádoby oposičních kecálků celá řada, byly dobrými sluhy legitimizace bolševického režimu. Zdá se, že steně nyní i OI. Říkalo se tomu “konstruktivní kritika”. A bylo potřeba destrukce. Stejně tak i te´d. Starej Semín napsal článek o panu jirousovi. On je takovou režimní hvězdou. Stejně tak i to shromáždění v humpolci s režimními politiky. Ne, já jsem proti tomuto režimu. Je tak shnilý, že ho nelze napravit, je třeba ho zničit. Milý Romane, copak soudíte o režimních vysokých školách. Třeba. Taky si myslíte, že je možné je napravit? V tuto chvíli se trpce směji a svůj příspěvek končím.

  7. RJ : 14.9.2009 v 10.12

    Ano, bratře Felixi, OI je opoziční, leč prorežimní instituce: opoziční vůči vládě, ale loajální vůči tomu režimu, který zde od listopadu 1989 máme. To jste nevěděl?

  8. Felix : 13.9.2009 v 13.41

    Vážený, známe se? Nevzpomínám si na žádný pavilón. Pokud to bylo někde na prorežimních sezeních, nepřipadá Vám toto sezení prorežimního OI stejné? Já jsem se tam tehdy s nikým nebavil, jen jsem trpěl nekonečnou délkou. Stejně tak tady.

  9. Karl : 13.9.2009 v 2.33

    Zdravím Felixe, (sou)druha z pavilonu Z!

  10. Felix. : 12.9.2009 v 15.10

    a jsem na to hrdý. 20 dlouhých let jsem nic takového nezažil. Předtím to samé na režimních schůzích. Děs.Hrůza. Strašlivé žvanění bez konce. Bez jakékoliv naděje něco dobrého udělat. Zkouška trpělivosti. A obstál jsem jako tehdy u těch sviní, o nichž jsme nevěděli, že už co nevidět to vše praskne.

    K té knížce: nemám o ni zájem. Nechci ji číst. Nedoporučuji ji. Kdybych ji vlastnil, hodím ji do sběrového papíru.

Napsat komentář k Felix. Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nabídka publikací

Newsletter

Chcete být pravidelně informováni o akcích Občanského institutu?